Prisijunk ir tu!

2016-06-14

2 filmų palyginimas: "Kaip aš dabar gyvenu" ir "Bruklinas"

Neabejoju, kad žinote tą jausmą, kai baigi žiūrėti filmą ir nori dar, dar, dar. Tokiais atvejais aš niekad nežiūriu to paties filmo dar kartą, na nebent po metų, nes tiesiog sugadinu visą filmo įvaizdį, tiesiog ima nusibosti. Tad vietoje to aš išnaršau VISKĄ apie pagrindinius aktorius ar šiaip ką apie jį daugiau. O šįkart, po filmo "Kaip aš dabar gyvenu"/"How I live Now" peržiūros, susidomėjau kitu filmu su ta pačia pagrindine aktore Saoirse Ronan - "Bruklinas"/"Brooklyn". Pastebėjau, kad ne tik aktorė ta pati, bet ir filmo moralas labai panašus. Nusprendžiau apie juos šiek tiek pakalbėti, nes aš absoliučiai abu juos įsimylėjau ir kilstelėjau į viršų mano geriausių peržiūrėtų filmų sąraše. Šiuos filmus žiūrėjau dar tuo metu, kai ėjau į mokyklą, bet namų darbų jau nebebuvo tiek daug, tačiau nenorėjau apie juos rašyti iškart po to, kai juos peržiūrėjau, nors norėjosi, bet savo rašliavą būčiau pradėjusi ir užbaigusi žodžiais "wow", "nerealus filmas" ir panašiais dalykais. Tikiuosi bus įdomu.

 KAIP AŠ DABAR GYVENU / HOW I LIVE NOW
2013 m.


Deizi atvyksta iš Amerikos į Angliją vasarą pagyventi pas savo giminaičius. Ten susitinka ir su savo pusbroliu Edžiu, kurį ji vėliau įsimyli. Deizi - miesto mergaitė, todėl jai sunkiai sekasi priprasti prie naujos aplinkos, o Edis dievina gamtą ir pamažu jai padeda priprasti prie tokio gyvenimo. Jie puikiai leidžia vasarą drauge su mažesniais pusbroliais ir pussesere. Tačiau viskas pakrypsta nenumatyta linkme, kai Europoje paskelbiamas politinis karas. Jie yra priversti palikti gamtos prieglobstį dėl evakuacijos ir kovoti dėl išgyvenimo toli vienas nuo kito.




BRUKLINAS / BROOKLYN
2015 m.

Šis filmas jus nukels į 1950 - uosius metus. Istorija yra apie merginą Eilis, kuri palieka savo namus ir šeimą Airijoje ir išvyksta į JAV ieškoti geresnio gyvenimo. Kukli airė turi ne tik išmokti nebesiilgėti namų, bet ir prisitaikyti prie naujos kultūros. Žinoma, laikas padeda užsimiršti ir pradėti naują gyvenimą, kuriame ji suranda ir savo gyvenimo meilę. Rodos, istorija labai paprasta ir netgi banali, bet ji apsiverčia aukštyn kojomis, kai dėl svarbios priežasties (sužinosit žiūrėdami filmą) ji nebegali likti Amerikoje, o sugrįžusi yra priversta prisiminti koks gyvenimas buvo anksčiau. Eilis ima svarstyti, kodėl tai negalėjo nutikti tuomet, kai ji dar nebuvo išvykusi į JAV. Jai tampa sunku vėl sugrįžti, nes tuomet įskaudintų jai brangius žmones, tačiau ir užmiršti ką paliko Amerikoje - nebūtų lengva. Tad jai tenka priimti sunkų sprendimą - likti ar išvykti.


PALYGINIMAS

Žinote, rašydama aprašymus radau tiek daug bendro šiuose, rodos, sukurtuose visiškai skirtinguose pasauliuose. Žinoma, skirtumų irgi apstu. Esminis skirtumas yra personažai ir tai, kaip istorijos yra skirtingai perteikiamos. Pirmame filme, tas veiksmas, kai Deizi keliauja namo, mano nuomone, yra šiek tiek siurrealistinis. Filme gausu skaudžių ir žiaurų nutikimų, bet viskas pateikiama labai gražiai. O antrame filme netrūksta kasdienių, buitinių situacijų, tuo metu, kai Eilis adaptuojasi Amerikoje. Tačiau vėlgi, viskas labai subtilu ir skoninga. Pereikim prie panašumų. Tiek "Kaip aš dabar gyvenu", tiek "Bruklinas" personažai keičiasi veikiami aplinkos. Be to, ar pastebėjot kaip panašiai prasideda abu filmai - išvyksta, pripranta, o vėliau ir nebenori palikti tos vietos? O galiausiai, abiejuose filmuose prieinama išvados - NAMAI, KUR ŠIRDIS. Taigi, peržiūrėjusi abu filmus įsitikinau, kaip svarbu turėti namus, ne kiek materialine, o moraline prasme.


MANO NUOMONĖ

Klausite, kuo mane sužavėjo šie filmai? Mane žavi gražios, jausmingos istorijos, kurios nukelia į kitą laikmetį arba kitonišką aplinką ir įdomūs personažai. O šie filmai, dar ir įtraukė nuo pirmų minučių.
Norėčiau paminėti ir aktorę, kuri leido patirti šiuos nuotykius. Užteko dviejų filmų, kad suprasčiau, kiek visapusiška SAOIRSE RONAN yra, nes atliktuose vaidmenyse - lyg skirtingi, niekuo nesusiję žmonės. Ir abu, man paliko neišdildomą įspūdį, o, juk taip sunku iš naujo patikėti meile, kai aktorius tas pats. Laukiu, kada peržiūrėsiu ir daugiau filmų su ja.


Ir dar, daina, kurią atradau filme KAIP AŠ DABAR GYVENU:


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą